Video submission 2


-ENGLISH

THE BENEFITS OF HEALTH FOR HEALTH

The benefits of garlic are many that we can feel for everyday life. Garlic including family tubers. Garlic is often known as cooking spices and has been famous in various parts of the world. What makes this herb popular is its ability to prevent cancer.

1. Benefits of Garlic Has Allicin Compound, Used For Medication

Garlic is a plant that has been used since ancient Egypt, allicin content is one of the substances used as a drug. Allicin is one of the most active and major active biological components in garlic. What is the function of this allicin? it is an anti-bacterial substance contained in garlic.

2. Garlic Herbal Anti Cancer
 Garlic deserves to be called a herbal / anti-cancer plant, the content of allyl sulphide is contained in garlic which causes it as an anti-cancer herb.

3. Powerful Lowers High Blood Pressure

This is the benefit of tested garlic, has been a lot of research that gives out the fact that garlic effectively lowers high blood pressure around 7-8% (Source: WebMD). Even the effects of garlic can lower blood pressure in normal people. Most studies use certain garlic powder.

4. Antivirus / Anti-bacterial source / Antioxidant is very powerful

The most popular efficacy of garlic is a very rich source of antioxidants and certainly needed by the body. Not only to prevent garlic, also known as anti-virus and bacteria, substances contained in garlic can help prevent the development of bacteria, fungi, yeast, and viruses and worms in the body.

5.Eliminate very powerful tooth pain

Garlic can sometimes be useful at a critical or urgent time when you experience toothache, wahh ?? why ? Toothache is generally caused by the bacteria found on your teeth. Anti-virus properties and bacteria that exist in garlic can eradicate and eliminate the bacteria that cause toothache. In addition he also has a potent analgesic to overcome your toothache.



-INDONESIA


MANFAAT BAWANG PUTIH BAGI KESEHATAN

Manfaat bawang putih banyak yang kita dapat rasakan untuk kehidupan sehari-hari. Bawang putih termasuk keluarga umbi-umbian. Bawang putih kerap kita kenal sebagai bumbu masakan dan sudah terkenal di berbagai belahan dunia. Yang membuat herbal ini populer adalah kemampuannya dalam mencegah kanker.

1. Manfaat Bawang Putih Memiliki Senyawa Allicin, Digunakan Untuk Obat

Bawang putih merupakan tanaman yang telah digunakan sejak jaman mesir kuno, kandungan allicin memang salah satu zat yang digunakan sebagai obat. Allicin ini merupakan salah satu komponen biologis aktif yang paling utama dan besar kandungannya dalam bawang putih. Apa fungsi dari allicin ini ? ia merupakan zat anti bakteri yang terkandung dalam bawang putih.

2. Bawang Putih Herbal Anti Kanker
 Bawang putih layak disebut sebagai herbal/tanaman anti kanker, kandungan sulfida alil terdapat dalam bawang putih yang menyebabkannya sebagai herbal anti kanker.

3. Ampuh Menurunkan Tekanan Darah Tinggi

Ini adalah manfaat bawang putih yang sudah teruji, telah banyak riset yang mengeluarkan fakta bahwa bawang putih efektif menurunkan tekanan darah tinggi sekitar 7-8% (Sumber : WebMD). Bahkan efek dari bawang putih ini dapat menurunkan tekanan darah pada orang normal.  Sebagian besar penelitian menggunakan bubuk bawang putih tertentu.

4. Sumber Antivirus/anti bakteri/ Antioksidan Yang sangat Ampuh

Khasiat paling populer dari bawang putih adalah sumber antioksidan yang sangat kaya dan tentunya dibutuhkan oleh tubuh. Bukan hanya untuk mencegah, bawang putih juga dikenal sebagai anti virus dan bakteri, zat yang terkandung dalam bawang putih ini dapat membantu mencegah perkembangan bakteri, jamur, ragi, dan virus serta cacing dalam tubuh.

5.Menghilangkan Sakit Gigi Sangat Ampuh

Bawang putih terkadang dapat bermanfaat pada saat kritis atau mendesak ketika anda mengalami sakit gigi, wahh ?? kenapa yah ? Sakit gigi secara umum disebabkan oleh bakteri yang terdapat pada gigi anda. Sifat anti virus serta bakteri yang ada pada bawang putih dapat membasmi dan menghilangkan bakteri penyebab sakit gigi. Selain itu ia juga memiliki kandungan analgesik yang ampuh untuk mengatasi sakit gigi anda.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Food Review.

Dialogue Script with your peer.

Video submission 1